
Doelstelling voor 300 procent gehaald
Selsiuz Kokendwaterkraan
3 min leestijd
Services
Industrie / marktgebied
Duurzame consumenten productenDoelstellingen
Vijf modellen, stuk voor stuk prachtig design en keuze uit maar liefst zes eigentijdse kleuren. Een Selsiuz kokendwaterkraan is een aanwinst in elke keuken. De kranen zijn veilig en comfortabel in gebruik en qua design een echte eyecatcher. Met een scherp budget hebben we een landelijke introductiecampagne gerealiseerd, waarin Selsiuz nadrukkelijk haar eigen positie claimde in de markt en binnen korte tijd een gigantische naamsbekendheid genereerde.
Wat we gerealiseerd hebben
Brand Strategy, Visual Identity en fotografie, Digital Experience, Online advertising, E-commerce, Graphic Design

Influencer marketing en product placement
Om de bekendheid verder te vergroten, zochten we samenwerking met de veelbekeken televisieprogramma’s Heel Holland Bakt, Kook mee met Max en House Rules. In deze programma’s komen de Selsiuz kokendwaterkranen prominent in beeld. Daarnaast zochten we contact met influencers die op keuken- en kookgebied veel actieve volgers hebben. De introductiecampagne overtrof alle verwachtingen. De doelstelling werd niet met honderd, maar met driehonderd procent gehaald.




Het fraaie design en de kleurkeuze in de hoofdrol
In onze lifestyle-positionering spelen het fraaie design en de kleurkeuze de hoofdrol. Het zijn kwaliteiten die zorgen voor onderscheidend vermogen in de markt. De keuzevrijheid betekent dat je de kraan kunt kiezen die bij je past. Wij vertaalden dit in een omvangrijke online campagne, advertenties en commercials waarin elk type kraan en kleurfinish worden gekoppeld aan persona’s. De uitingen werden specifiek getarget op de bijpassende doelgroepen.


Veel indruk op socials
Een hoge bekendheid van je merk is goed, dus je moet zorgen dat je product in de juiste kanalen beschikbaar is. Het merk wordt voor alle consumenten via de socials top of mind gehouden.
Na de introductieperiode kreeg Selsiuz vaste voet aan de grond in Nederland, en kun je het merk in bijna alle keukenspeciaalzaken tegenkomen. Distributie is dus erg belangrijk. Het ondersteunen van je resellers verdient dan ook maximale aandacht. Voor de detaillisten hebben we een pakket ontwikkeld met opvallend POS-materiaal en ander verkoopondersteunend materiaal. Afgelopen jaar hebben we een tweede campagne gerealiseerd die zich met name richtte op online aanwezigheid en introductie van nieuwe modellen. En binnenkort mogen we voor Selsiuz, een merk van Dekker Zevenhuizen, weer een opmerkelijke introductie in de markt zetten. Daarover later meer!
Ook toe aan een nieuwe toekomst voor je merk?
NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data.