Employer Branding: maak werk van je merk

Peter Renema

2 min leestijd

Employer Branding

Sterk werkgeversmerk? 75% meer kans op sollicitanten

Onderzoek van Berenschot toont aan dat 75% van de mensen die een baan zoekt, dat waarschijnlijker zullen doen bij een werkgever die actief aan Employer Branding doet.

Employer Branding verweeft de wervingsdoelen van HR met je marketingstrategie. Je gebruikt je merkidentiteit als aanjager voor het vinden van de juiste kandidaten. Dat vraagt bij veel ondernemingen om een meer geïntegreerde aanpak tussen de verschillende bedrijfsonderdelen: Marketing meets HR.

Gen-Z en Millennials zoeken meer dan alleen salaris

Tijden veranderen. Zo ook de motivatie van de ‘moderne’ werknemer. Primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden alleen zijn niet meer genoeg om je als organisatie te onderscheiden en de naar zingeving zoekende nieuwe collega aan je te binden. Voor de Generatie Z en de Millennials, de volgende golf van professionals die het werkende stokje overnemen, moet het goed voelen om ergens aan de slag te gaan. Nuttig zijn. Duurzaam. Inclusief.

NxtGen is bedreven in deze vorm van communicatie. We zetten graag uiteen aan welke voorwaarden je kunt voldoen om jouw merk als succesvolle wervingstool in te zetten, en welke voordelen Employer Branding biedt.