BTF Prefab

Industrie / marktgebied
Bouw en constructie

Wat we gerealiseerd hebben
Brand Positioning, Brand Strategy, Branding Architecture, Visual Identity,  Communications Concept, Website, Event Communications.

Eerste resultaten

De nieuwe positionering van BTF Prefab trekt nieuwe, grotere opdrachtgevers aan. Al in de eerste weken na de nieuwe naam zijn de aanvragen met 15% gestegen en is ook de gemiddelde orderwaarde omhoog gegaan

EEN STEVIG MERKFUNDAMENT OM OP TE BOUWEN

Hetebrij Prefab was als onderdeel van Hetebrij Bouw al jaren een gevestigde naam in de bouwsector, met de focus op prefab bouwelementen van hout. Het bedrijf besloot in 2024 zelfstandig verder te gaan om collega-bouwbedrijven nog beter te kunnen bedienen met de innovatieve en duurzame prefab-producten. Die nieuwe koers en onafhankelijkheid vroegen om een vernieuwde positionering en merkidentiteit, een mooie uitdaging voor NxtGen.

Allesbehalve een prefab positionering

Het herpositioneren van Hetebrij Prefab vroeg om maatwerk. NxtGen begon met een grondige analyse van de markt, de concurrentie en de unieke kracht van Hetebrij Prefab. Het resultaat? Een duidelijke positionering, met de nadruk op duurzaamheid, innovatie en samenwerking. De nieuwe naam gaf het startschot voor de nieuwe uitstraling: 'BTF Prefab' (Building The Future) - Natuurlijke bouwelementen. 




Duurzaam communicatieconcept

NxtGen ontwikkelde een nieuw communicatieconcept om de boodschap van duurzaam en innovatief bouwen met hout helder over te brengen. We creëerden een visuele identiteit die niet alleen modern en professioneel oogt, maar ook de milieuvriendelijke benadering van BTF Prefab benadrukt. Het logo, kleurgebruik en de typografie zijn zorgvuldig gekozen voor een sterke en herkenbare merkuitstraling.

Een website waar toekomst in zit

Een van de onderdelen waarin de herpositionering als eerste tot uiting kwam, was de nieuwe website. NxtGen ontwikkelde de website die bouwbedrijven laat zien waar het nieuwe merk voor staat en aan welke projecten BTF Prefab al succesvol heeft bijgedragen. De gebruiksvriendelijke interface en de visueel aantrekkelijke lay-out zorgen ervoor dat potentiële klanten én collega’s makkelijk de informatie vinden die ze zoeken.

Onthulling van de nieuwe naam

Om de nieuwe naam en identiteit van BTF Prefab te lanceren, organiseerde het bedrijf een onthullingsevent. Een belangrijk moment om de nieuwe koers van BTF Prefab aan medewerkers, klanten en partners te presenteren en de toekomstvisie te delen. NxtGen ontwikkelde de visuals en een presentatie voor het evenement en bracht zo de nieuwe merkidentiteit in bedrijf.

BTF Prefab bouwt door aan de toekomst

Biobased bouwen met natuurlijke materialen als hout, heeft de toekomst. Na de herpositionering en rebranding van BTF Prefab bouwt het bedrijf nu door op een duidelijke en consistente merkidentiteit, die de duurzame en innovatieve aanpak van BTF Prefab benadrukt. Met de sterke basis van NxtGen bouwt BTF Prefab aan haar eigen toekomst en draagt het merk bij aan de ambitieuze doelen voor duurzaam bouwen in Nederland.

Ook toe aan een nieuwe toekomst voor je merk?

NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data. Kennismaken?