Fries museum

Industrie / marktgebied
Cultuur en Educatie

Wat we gerealiseerd hebben
Brand Strategy, Branding Architecture, Visual Identity, Physical Environments, Digital Experience

18.000 nachtjes

61.000 mensen kwamen in 2022 speciaal voor het Fries Museum naar Fryslân
Zij bleven 18.000 nachten slapen en gaven in totaal bijna € 6 miljoen uit tijdens hun verblijf

40% bezoekers is Fries

Trots op identiteit
Authenticiteit fundament van identity. Het Fries Museum is opgebouwd door en door Friezen

DESIGN DRAAGT BIJ AAN DE MERKSTRATEGIE

Dat wordt meteen duidelijk als je het museum voor het eerst ziet. De Friese architect Abe Bonnema heeft prachtig werk verricht door de specifieke kenmerken van het open landschap, het heldere daglicht, de eigen taal en de no-nonsense mentaliteit van het Friese volk tot uitdrukking te brengen in de architectuur van het museum. 

Eigenzinnige beeldtaal

De door ons bedachte visual brand identity volgt de lijnen van de architect wat resulteerde in een eigen lettertype. Inmiddels is de opvallende typografie al 10 jaar jong en zit verankerd in het hart van elke Fries. Het is daadwerkelijk ús museum geworden; ons museum. 

Designprijs voor bewegwijzering van het museum

De programmering en tentoonstellingsontwerp, ondersteunt met de door ons ontworpen communicatiemiddelen, is de afgelopen jaren succesvol gebleken. Het is een eer om mee te werken aan de communicatie van dit geweldige museum en bij te dragen aan de hoge bezoekersaantallen die exposities als ‘Escher op reis’ en ‘Alma Tadema’ naar het museum hebben getrokken. 

Een sterke en onderscheidende identiteit, gebaseerd op de trotse mentaliteit van de Friezen, vormt het beste bewijs dat ons werk doet wat het moet doen: doelgroepen in beweging zetten. Met trots kijken we terug op het winnen van de prestigieuze European Sign Design Awards, een internationale designprijs, waarmee onze bewegwijzering van het museum is bekroond. De jury roemt de ‘mix van verrassend originele graphics, typografie en Friese motieven’.

Bekijk hier de website

#RotterdamCentrum
#RotterdamCentrum
Onderscheidende strategie en identiteit met als doel om mensen naar het winkelgebied te trekken