
Gebiedsmarketing: een sterke identity voor nieuwbouwwijken
De Zuidlanden, Leeuwarden
2 min leestijd
Services
Industrie / marktgebied
GebiedsmarketingWoningnood, en toch marketing?
Terwijl veel mensen wanhopig zoeken naar een dak boven hun hoofd, lijkt marketing misschien wel overbodig. Echter, een diepere analyse onthult dat marketing een cruciale rol speelt in het creëren van leefbare en aantrekkelijke gemeenschappen voor de toekomst.
Het lijkt verleidelijk om zo snel als mogelijk vier muren en een dak aan te bieden zonder veel aandacht te besteden aan de branding van een nieuwe wijk. Maar in werkelijkheid is gebiedsmarketing meer dan alleen een logo en een naam; het is een strategische aanpak om een leefomgeving te creëren die voldoet aan de behoeften en verwachtingen van de gemeenschap die er wil wonen.
Wat we gerealiseerd hebben
Gebiedsmarketing, Placemaking, Brand Strategy, Visual Identity en video/filmproductie, Digital Experience

Sterke identiteit versterkt sociale cohesie
Een naam en logo geven een nieuwe wijk een identiteit. Dit helpt niet alleen potentiële kopers of huurders om deze te herkennen, maar het creëert ook een gevoel van verbondenheid en trots bij de bewoners. Een sterke identiteit kan de sociale cohesie binnen de gemeenschap versterken en een gevoel van eigenaarschap bevorderen.
We kijken naar de directe omgeving, naar de omliggende natuur, naar hóe mensen het gebied (gaan) gebruiken. We kijken naar de beleving, en maken dan het onderscheid. Iedere wijk geven we, op basis van het stedenbouwkundig plan, een eigen karakter met een belofte.




Marketing stimuleert economische groei lokale economie
Marketing voor een nieuwe wijk stimuleert ook de lokale economie. Bedrijven worden aangetrokken tot gebieden met een goede reputatie, wat resulteert in investeringen en banencreatie. Een wijk dat als een sterk merk is gebouwd kan een positief effect hebben op de waarde van onroerend goed en kan de lokale economie helpen floreren.

In een tijd van woningnood speelt marketing een cruciale rol
Gebiedsmarketing gaat verder dan esthetiek; het draagt bij aan de ontwikkeling van aantrekkelijke, leefbare gemeenschappen die de behoeften van de bewoners weerspiegelen. Een doordachte marketingstrategie kan de identiteit, kwaliteit, duurzaamheid en economische groei van een nieuwe wijk stimuleren. In een tijd van woningnood is het duidelijk dat marketing een cruciale rol speelt bij het creëren van een betere toekomst voor alle betrokkenen.

Duidelijk. Herkenbaar. Onderscheidend.
We gaven vorm aan de identity, marketing en placemaking van de volgende gebieden; Middelsee, Wiarda, Techum, Barrahûs, Unia, Grut Palma, Jabikswoude, It Grien, De Werp, De Klamp en De Zuidlanden.

Ook toe aan een nieuwe toekomst voor je merk?
NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data.