Winnaar internationale designprijs

Fries Museum

Industrie / marktgebied

Cultuur en educatie

Design draagt bij aan de merkstrategie

Dat wordt meteen duidelijk als je het museum voor het eerst ziet. De Friese architect Abe Bonnema heeft prachtig werk verricht door de specifieke kenmerken van het open landschap, het heldere daglicht, de eigen taal en de no-nonsense mentaliteit van het Friese volk tot uitdrukking te brengen in de architectuur van het museum.

Eigenzinnige beeldtaal

De door ons bedachte visual brand identity volgt de lijnen van de architect wat resulteerde in een eigen lettertype. Inmiddels is de opvallende typografie al 10 jaar jong en zit verankerd in het hart van elke Fries. Het is daadwerkelijk ús museum geworden; ons museum.

Trots op identiteit, 40% bezoekers is Fries
Grote economische impact op Fryslân
Eigenzinnige en herkenbare beeldtaal
Designprijs voor mix van originele graphics en typografie

Designprijs voor bewegwijzering van het museum

De programmering en tentoonstellingsontwerp, ondersteunt met de door ons ontworpen communicatiemiddelen, is de afgelopen jaren succesvol gebleken. Het is een eer om mee te werken aan de communicatie van dit geweldige museum en bij te dragen aan de hoge bezoekersaantallen die exposities als ‘Escher op reis’ en ‘Alma Tadema’ naar het museum hebben getrokken.

Een sterke en onderscheidende identiteit, gebaseerd op de trotse mentaliteit van de Friezen, vormt het beste bewijs dat ons werk doet wat het moet doen: doelgroepen in beweging zetten. Met trots kijken we terug op het winnen van de prestigieuze European Sign Design Awards, een internationale designprijs, waarmee onze bewegwijzering van het museum is bekroond. De jury roemt de ‘mix van verrassend originele graphics, typografie en Friese motieven’.

Wat we gerealiseerd hebben

Brand Strategy, Branding Architecture, Visual Identity, Physical Environments, Digital Experience

Kennismaken

Ook toe aan een nieuwe
toekomst voor je merk?

NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data.

Work

:Bekijk andere projecten

Stertil Group

Stertil, van nationale speler naar wereldmerk

Lodge Holidays | GlampingStore

Websitebezoek stijgt met 210%

De Zuidlanden, Leeuwarden

Gebiedsmarketing: een sterke identity voor nieuwbouwwijken

Selsiuz Kokendwaterkranen

Doelstelling voor 300 procent gehaald

Royal Smilde

Retail-en foodservice in meer dan 60 landen

Packaging

Beschermen, informeren en verleiden