
Met een uitstekende positionering naar top 3 speler van de wereld
SafanDarley
1 min leestijd
Services
Industrie / marktgebied
MaakindustrieTop case in de maakindustrie
Toen SafanDarley de E-Brake introduceerde, de eerste volledig elektronische kantpers ooit, wisten we dat de communicatie net zo innovatief moest zijn. Door een krachtig en onderscheidend design neer te zetten dat consistent is doorgevoerd van machine tot communicatie, wist SafanDarley zich direct van de concurrentie te onderscheiden.
Niet alleen de E-Brake is een begrip geworden in de markt, maar ook het merk. Kwaliteit, innovatie, betrouwbaarheid en duurzaamheid zijn de kernwaarden waarmee SafanDarley inmiddels wereldwijd een groeiende klantenkring heeft verworven.
Wat we gerealiseerd hebben
Brand Strategy, Branding Architecture, Visual Identity, Research, Physical Environments, Digital Experience, Corporate Storytelling
Consistentie in communicatie
Het merk positioneert zich als innovatieleider en dit heeft de afgelopen jaren geresulteert in de ontwikkeling van een internationaal bedrijf naar de mondiale top-3 producenten van plaatbewerkingsmachines voor het topsegment van de markt. En rekent klanten uit de automotive, agricultural, mining en aviation industry tot haar klantenkring.

Communicatie passend bij een innovatieleider
SafanDarley is door ons gepositioneerd als innovatieleider, iets wat de grote concurrenten niet konden waarmaken. Wij verzorgden de positioneringsstrategie, de volledige branding en het communicatieconcept. Dit is uitgerold op internationale beurzen, in de brochurelijn, advertenties en op de website.
De marketingcommunicatie, die vanuit Nederland wordt geregeld, vindt plaats in acht talen. Dit jaar hebben we de look and feel van het merk opnieuw vormgegeven naar aanleiding van de introductie van de nieuwe H-iBrake tijdens de vakbeurs Blechexpo 2023. Met de nieuwe hybride kantpers herdefinieert SafanDarley de toekomst van plaatbewerking. De H-iBrake is ontwikkeld om de productie van bedrijven naar een hoger niveau te tillen en succesvol te zijn tegen zo laag mogelijke kosten. De nieuwe aandrijving optimaliseert snelheden in elke processtap en verkort de cyclustijden. Ook op het gebied van veiligheid is een stap gezet met de introductie van een adaptief veiligheidssysteem.




Wereldpremière. Be the F1rst!
Met de slogan “Be the First!” vond de wereldwijde introductie van de H-iBrake plaats tijdens de komende Blechexpo Stuttgart 2023. Wij verzorgden de volledige communicatie en het design rond de beursstand. Het “Be The First” thema past perfect bij de nieuwe H-iBrake en versterkt hiermee het imago van het merk en specifiek deze hybride machine met de technologie en snelheid van de Formule 1 wereld. Een uitgekiende e-mailcampagne naar prospects en klanten voorafgaand aan de beurs, met ondersteuning via de socials, zorgde voor een volle beursstand waar veel nieuwe sales leads zijn genoteerd.



Ook toe aan een nieuwe toekomst voor je merk?
NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data.