Stertil, van nationale speler naar wereldmerk

Stertil Group

Peter Renema

5 min leestijd

Industrie / marktgebied

Maakindustrie
Wereldwijd succesvol door de kracht van ‘human capital’
Friese mentaliteit, hele regio voelt zich verbonden met de onderneming
Krachtige positionering, sterke industriële merken
Communiceren in acht verschillende talen

Brand identity met mondiaal perspectief

Stertil Group, een onderdeel van Citadel Enterprises en gevestigd in Kootstertille, is een wereldwijd actieve organisatie met merken als Stertil-Koni, Stertil Dock Products, Stokvis Service, Nussbaum en Beissbarth.

Sterke industriële merken

De Stertil Group vermarkt haar assortiment hefbruggen voor zware voertuigen onder de merknaam Stertil-Koni, wereldwijd de nummer één specialist in heavy-duty hefbruggen met een uitgebreid productaanbod. Stertil-Koni liften zijn te vinden in werkplaatsen over de hele wereld. Stertil Dock Products staat synoniem voor goed ontworpen laadsysteemprojecten in heel Europa. Het merk is gespecialiseerd in het ontwerpen, fabriceren, installeren en onderhouden van dock producten en telt bedrijven als Aldi, Amazon, NewLogic en Sligro tot haar klantenkring.

Krachtige positionering en identiteit

Het bedrijf heeft verschillende doelgroepen. Wij hebben de positionering en het communicatieconcept, evenals de visuele identiteit in woord, beeld en stijl, verzorgd die geschikt is voor de gehele onderneming, inclusief alle merken en doelgroepen. Hierdoor versterkt elke communicatie-uiting het overkoepelende merk.

Subtiele wisselwerking tussen het corporate beeldmerk en individuele merken

Het corporate beeldmerk kan worden toegepast voor alle merken zonder afbreuk te doen aan de identiteit van elk individueel merk. Niet alleen versterken de merken het corporate beeldmerk, maar omgekeerd versterkt het corporate beeldmerk ook de individuele merken. Naast het beeldmerk verzorgt NxtGen Brand Creatives al jarenlang alle communicatie-uitingen, van product tot corporate.

Communiceren in acht verschillende talen

Een goed concept spreekt de taal van de doelgroep, en in dit geval moeten we rekening houden met acht verschillende talen over de hele wereld. In nauwe samenwerking met Stertil’s Marketing Department hebben we de positionering en brand identity van elke communicatiedrager ontwikkeld en geïmplementeerd. Het gecreëerde merk heeft bijgedragen aan het feit dat de onderneming een wereldmarktleider is geworden, met een brand identity dat een mondiaal perspectief biedt.

Wat we gerealiseerd hebben

Brand Strategy, Branding Architecture, Visual Identity, Research, Employer Brand, Culture Strategy & Employer Value Proposition, Physical Environments, Digital Experience

Kennismaken

Ook toe aan een nieuwe
toekomst voor je merk?

NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data.

Work

:Bekijk andere projecten

Fries museum

Winnaar internationale designprijs

Lodge Holidays | GlampingStore

Websitebezoek stijgt met 210%

De Zuidlanden, Leeuwarden

Gebiedsmarketing: een sterke identity voor nieuwbouwwijken

Selsiuz Kokendwaterkranen

Doelstelling voor 300 procent gehaald

Royal Smilde

Retail-en foodservice in meer dan 60 landen

Packaging

Beschermen, informeren en verleiden